خبر استاني
بزرگداشت ۵۰ سال خدمات کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز برگزار شد
شیراز- آئین بزرگداشت ۵۰ سال خدمات کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز برگزار شد.

در این آئین که ظهر پنجشنبه بر بستر فضای مجازی با حضور مروجان و کتابداران پیشکسوت برگزار شد، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ضمن مروری بر وضعیت کتابخانه ابوریحان در طول ۵۰ سال اخیر، گفت: استان فارس همواره مهد تمدن ایران و جهان بوده است و توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی در تمامی دوره‌های تاریخی شیراز وجود داشته است اما چند کتابخانه شاخص در استان فارس بوده‌اند که یکی از آنها ابوریحان به لحاظ قدمت و موقعیت قرارگیری آن در این شهر است.

سپس معاون فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به خوبی دنبال می‌شود و همه در مسیر این رویداد انصافاً کارشان قابل ستایش است.

مهدی امیدبخش اظهار کرد: به عنوان معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس گواهی می‌دهم که نمایندگان ما در روستاها پای کار هستند و در سالیان اخیر اتفاقات خوبی در مسیر ارتقای روستاها و شهرستان‌ها در زمینه کتاب روی داده است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی لار ادامه داد: به نظر می‌آید نیاز به تغییر ساختار به لحاظ رویکرد برنامه‌ها داشتیم که با همه گیری کرونا این تغییرات خود را در فضای مجازی به خوبی نشان داد.

وی افزود: اولین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران این تغییر ساختار را اثبات کرد و امسال این نمایشگاه به شکل آنلاین برگزار شد که مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفت.

امیدبخش با بیان اینکه خیلی از مشخصه‌ها این نمایشگاه بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته بود، اعلام کرد: در نمایشگاه سی و دوم کتاب که سال گذشته به طور حضوری بود یک هزار و ۶۰۰ نفر نیروی اجرایی حضور فیزیکی داشتند در حالی که در این دوره از نمایشگاه که مجازی برگزار شد این روند با قوت ادامه یافت.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سال گذشته در نمایشگاه کتاب تهران ۷۶۰ ناشر حضور داشتند در حالی که در این دوره بیش از یک هزار و ۶۰۰ ناشر حضور دارند.

وی فروش حدود ۵۶ میلیارد تومان کتاب در طول نمایشگاه مجازی کتاب تهران را نشانه رونق نشر دانست و گفت: در شرایط اقتصادی که همه به آن اشراف داریم، این خبر خوبی برای کشور است که هنوز علاقه مند خرید کتاب وجود دارد.

در ادامه از کتابداران ادوار مختلف کتابخانه ابوریحان شیراز تجلیل شد و موید شریف محلاتی از پیشکسوتان کتابداری ابوریحان ضمن یادکردی از تمامی کسانی که در این ۵۰ سال خدمت صادقانه در این فضای فرهنگی کردند به شعرخوانی پرداخت.


تبلیغات : هرچیزی که باید درباره جشنواره فیلم فجر ۳۹ بدانید

(0) نظر
برچسب ها :
صفحه نخست پست الکترونیک وبلاگ تبیان
نوشته های پیشین
هفته اول بهمن 1399 هفته چهارم دی 1399 هفته سوم مهر 1399 هفته اول مهر 1399 هفته اول مرداد 1399 هفته چهارم دی 1398 هفته سوم دی 1398 هفته دوم دی 1398 هفته سوم آذر 1398 هفته اول تیر 1398 هفته اول اردیبهشت 1397 هفته چهارم مرداد 1396 هفته دوم فروردین 1396 هفته اول دی 1395 هفته سوم مهر 1395 هفته چهارم مرداد 1395 هفته دوم مرداد 1395 هفته اول مرداد 1395 هفته چهارم تیر 1395 هفته سوم تیر 1395
موضوعات
اخبار شیراز (7) اخبار سمنان (5) اخبار زنجان (5) اخبار قزوین (5) اخبار رشت (4) اخبار ارومیه (4) اخبار مشهد (4) اخبار تبریز (4) اخبار اردبیل (4) اخبار بیرجند (4) اخبار ایلام (4) اخبار اصفهان (3) اخبار ساری (3) اخبار بوشهر (3) اخبار قم (3) اخبار گیلان (3) اخبار کرج (3) اخبار همدان (2) اخبار خراسان (2) اخبار اراک (1) اخبار کرمان (1) اخبار اهواز (1) اخبار بندرعباس (1) اخبار گلستان (1) اخبار شهرکرد (1) اخبار یزد (1) اخبار زاهدان (1) بدون موضوع (90)
صفحه ها
فیدها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 49618
تعداد نوشته ها : 168
تعداد نظرات : 2
X